Guerilla-actie

Ik vertrek volgende week dinsdag voor twee weken naar Afghanistan voor de krant. Samen met een collega-journalist zullen we, embedded bij het Nederlands leger, enkele reportages maken in Kandahar en Uruzgan.
Ik ga proberen om mijn foto’s regelmatig op deze blog te krijgen en we gaan proberen om een videodagboek bij te houden op de site van De Standaard, maar ik kan niets beloven want ik heb geen idee hoe de internetverbinding zal zijn.
Om de stilte hier een beetje te verbreken, heb ik aan een aantal bloggers gevraagd om de boel hier grondig door elkaar te schudden. Ik heb de Wondering Boys gevraagd om keet te schoppen, Lamazone belooft eye candy, Tiekenei wil proberen om jullie te shockeren en An Nelissen, Artur, Pietel en Imke Dielen zien het waarschijnlijk ook wel zitten om jullie zot te maken. Verder gaan ook collega’s Tim en Karel (ja, eindelijk!) hun gal spuwen.
Misschien loopt het volledig uit de hand of wordt het een platte boel, maar ik vind het het experiment waard. Reageren mag natuurlijk altijd!

19 Reacties

  1. Allrighttttt!

    mei 30, 2008 om 10:30 am

  2. Karel

    Mijn pen ligt al op de slijpsteen, volgende week doop ik hem in de vitriool en dan zijn we vertrokkken.

    mei 30, 2008 om 10:32 am

  3. Dat meen je niet Monica! Wat een prachtige ervaring! Hou je daar goed en kom a.u.b. weer veilig thuis.

    mei 30, 2008 om 10:53 am

  4. *kampvuurmoment*

    mei 30, 2008 om 11:07 am

  5. Wow, coole trip. Succes

    mei 30, 2008 om 11:29 am

  6. Shockeren? Ik? Zo’n braaf meiske.

    mei 30, 2008 om 12:01 pm

  7. amaai.
    waw.
    super!!!!!!!

    mei 30, 2008 om 12:25 pm

  8. *schrijft aan gastvlogjes*
    *evil grin*

    mei 30, 2008 om 2:15 pm

  9. Zo’n reis en zo’n foto-opdracht lijkt me een hele ervaring, spannend ook om naar zo’n gebied te gaan. Ik hoop dat je een hele goede reis hebt en dat we in je ervaringen daar mogen delen door foto’s op je blog als je weer terug bent.

    mei 30, 2008 om 8:40 pm

  10. sart68

    @ Karel: scherper dan je deze week was, kan je bijna niet zijn.
    @ Artur, hannes, dieterdelathauwer en Caro: Thanks!
    @ Sara: waar blijft die eerste post?
    @ mick: krijg al een beetje spijt dat ik jullie gevraagd heb…

    mei 30, 2008 om 11:43 pm

  11. I backed out😛

    mei 31, 2008 om 12:31 pm

  12. Lien has arrived bwahahaha beware!

    mei 31, 2008 om 7:05 pm

  13. okkie

    Als u een foto trekt kunt u altijd nog roepen: “Dres! Aukunneh faijer ka-oem!” (Pasthun) of “Estad-sjoh! Agarne faijer mekoenam” (Dari)

    Cd/dvd werken niet in de woestijn als oplagmedium.
    Als u de tent verlaat en naar de volgende tent gaat in het mogelijk dat de data is verdwenen. u doet er goed aan om wat extra usb-sticks meetenemen.

    De internet verbinding zou “stiekum” via u mobile telefoon kunnen lopen. Er zulen wel “masten” van de KPN aanwezig zijn in de compound.

    Verder zou versleuteling van uw data via GPG een oplossing zijn tegen lokale en internationale nieuwsgierige meelezer’s.

    juni 1, 2008 om 1:03 am

  14. J-E

    Hey, let’s be careful out there!

    juni 1, 2008 om 12:29 pm

  15. evert

    Alle succes
    en vermijd duitsland!!!

    juni 2, 2008 om 9:42 am

  16. een beetje te laat ermee, maar een journalist voor het nederlandse Zembla heeft daar ook al eens een documentaire gedraaid, echt goed, en eens van de ‘niet embedded’ kant van de zaak. (al begrijp ik dat je voor de veiligheid wèl embedded gaat… maar zo zie je wel veel over het hoofd…)
    hier te bekijken: http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/vara/zembla/bb.20061022.asf

    juni 14, 2008 om 2:09 pm

  17. Pingback: Flirten voor gevorderden « sart68

  18. Op de data van jouw verblijf daar zit ik o.a. op grote hoogte in de sneeuw maar dat zal beslist aangenamer zijn dan in dat vervelende Afghaanse stof… Alles knarts, tot je camera aan toe. Maar je bent vast in goed gezelschap met je collega en met al die prachtige NL mannen.. 😉
    Voorzichtig aan svp en kom heel (en goedlachs) naar huis, Monica.

    juni 15, 2008 om 11:40 am

  19. Pingback: Pittige Komkommersoep « sart68

Geef een reactie

