Flirten voor gevorderden

Naar twee mensen kijken die aan het flirten zijn is goed te vergelijken met ramptoerisme. Er is het onbehagen, de angst en de onmogelijkheid -ook al weet je dat het zo hoort- om weg te kijken. Spannend dus. Ik als vrijgezel kwam recent een aantal artikels over flirten tegen, best wel boeiend. Een nieuwe wereld ging voor mij open: “Damn… ZO heb ik dus die liefde van mijn leven weggejaagd.”

Alleszins een goede fotograaf flirt altijd een beetje met zijn “subject” waardoor zij in return ook met de lens flirten. Dus ziehier 5 flirttips. Hier en daar wel aangepast aan de lokale gebruiken.

 

1. Oogcontact
De ogen zijn de spiegel van de ziel. Een ideale nonverbale communicatie tool dus. Doen: iets langer oogcontact maken (3 à 4 seconden), heel kort wegkijken, dan terug oogcontact maken en dan lief lachen. Denk maar aan “Toe papa mag ik naar dat feestje vanavond, toeee”. Niet doen: te lang kijken. Creepy! Dan heb je te veel weg van een luipaard die haar prooi in de gaten houdt. Nog even en de kop is eraf.

Lokale tip: Het is nooit goed om te lang in de ogen van een Afghaanse vrouw te kijken, die mannen vechten daar al een tijdje een oorlog uit en voor ge het weet vindt ge een vliegtuig in uw achtertuin.
Lokale tip: Te lang in de ogen van een soldaat kijken? Ook geen goed idee. “Wa hebbik soms iets van u aan HE!”

 

2. Lachen

We hebben allemaal graag lachende mensen rondom ons. Mensen die goed in hun vel zitten stralen iets positiefs uit en lachen veel. Een mooie lach wordt automatisch door een brede lach beantwoord, en dat is een leuke startpositie om te flirten. En zelfs al komt er geen date van, dan heb je toch een aangename avond gehad.

 

3. Schoenen

Mannen letten niet op schoenen, dat wist ik al langer. “Ah, zijn dat nieuwe? Ze lijken op die vorige.” Maar wat ze wel opmerken dat zijn hoge hakken en wat die hakken met je heupen en je houding doen. Stevige kont, lange benen en een touch of sexyness. Dus doen die schoenen. Nog een tip? Blijkbaar worden ze wild van een afglijdende schoen. Het doet hem denken dat je die schoenen liever onder zijn bed laat vallen. Dus zet je op je gemak, benen gekruist en laat je schoen wat ‘waggelen‘ aan de voet van het bovenste been. Geen aanrader voor mensen met stinkvoeten. Al schijnt Geox daarbij te helpen.

Lokale tip: “Wat heb jij mooie combats aan. Hoe haal jij het stof eraf?”

 

4. Laat the object of your affection iets voor je doen
We doen enkel een “geste” voor mensen die we graag hebben, neen? Dus nu is het de moment om te vragen: “Zeg ik zou nog 3 dozen melk nodig hebben maar heb geen tijd meer om erachter te gaan, zou jij dat voor mij kunnen doen?” Een beetje beleefde mens zegt dan “ja”. En hupla, er wordt moeite gedaan. Tenzij je natuurlijk op een altruïst als ik bots (ha!) die voor jan en allemaal wel even moeite wil doen. Kan dus mislijdend werken.

Lokale variant: “Kan je voor ons een paar milkshakes halen?”
Lokale variant: “Gij geeft je leven voor mijn leven als er iets gebeurt, he?”

 

5. Look the part
Er goed uitzien is belangrijk. Versgewassen haartjes, propere kleren die flatterend werken en je beste ‘troeven’ tonen, zonder dat ze niks meer aan de verbeelding overlaten. Heren: een vestje die de “omkadering” verbreedt en een beginnend buikje wegsteekt… bij mij pakt het nog steeds. Dames: Een goedzittende jeans en een top met een mooie halssluiting, of een frivole rok. Niet doen: dikke wollen truien (niet flatterend), hoge kragen (kom niet aan mij), gekreukte kleren (ik wou geen moeite voor je doen), gouden ketting met een hangertje van je woefie aan (ik ben een Johnny).

Lokale variant: Een burka in een nieuw kleurtje.
Lokale variant: Een scherfvest met taille-uitsnijding en een helm die de haren flatteert (zo moet kaki heel goed staan bij sart haar roestbruine krullen).

Dus, geniet van dat flirten en onthou: hou het veilig. Pak je scherfvest mee😉

 

(Gastpost door Lien, in afwezigheid van sart)

Geef een reactie

