nieuws.be: bètaversie (2)


Een aantal maanden geleden mocht ik de bètasite van nieuws.be gaan testen.
Ondertussen hebben de jongens hun testsite, mits wat aanpassingen, voor iedereen online gegooid.
Tijd om nog es te analyseren dus:
– de fotoband bovenaan is als fotomens heel leuk om te zien. Meer foto’s zou nog leuker zijn.
– Het snelnieuwslijstje is gepikt van ons, maar goed spul wordt altijd gekopieerd.
– Niet te veel naar onder scrollen, want dat haat ik. Ideaal!
– I-Catchers is een leuk rubriekje als Girl Geek. Hopelijk komen daar echt vernieuwende dingen op.
– Af en toe nog oud nieuws (verjaardag Mandela vb.) op de site als eye-catcher. Moet toch sneller vernieuwd kunnen worden.
– Lay-out is eenvoudig. Niet te veel toeters en bellen dus ik word niet afgeleid.
– Mooie, rustige kleurtjes.
– Geen flikkerende banners.
– Geen reclame die in de weg staat. Alleen vraag ik me af hoe lang dat nog gaat duren.
– Dubbel menu (links en boven) is soms wat verwarrend. Niet beter een menu bovenaan dat uitklapt?
– Geen RSS of Twitteraccount? Moet ik de site dan de hele dag laten openstaan naast al die andere tabbladen die al open staan?
– Waar zijn de foto- en videopagina’s en waar zijn de video’s op de homepage?
– De site loopt wel een beetje achter op het nieuws. DS Online is vb. sneller met zijn snelnieuws. Of zou het zijn omdat het zaterdag is? Waarom is de nieuwsflits op nieuws.be wel up-to-date?

Conclusie:
Mooie, strakke site, waar veel aan gewerkt is sinds de laatste keer dat ik hem zag. Er kunnen nog wel wat dingen beter, maar ze zijn op de goeie weg.
Pro’s zijn de eenvoudige lay-out, de nieuwsflits en de persoonlijke keuze tussen verschillende rubrieken en nieuws.
Cons zijn vooral de snelheid en nog altijd een gebrek aan veel beelden. De deal met Belga meer proberen benutten en ook bloggers aanspreken?
Ik denk niet dat ik elke dag naar nieuws.be zal surfen. Daarvoor is mijn behoefte naar nieuws als journalist veel te groot. Maar een gewone lezer die weinig tijd heeft en snel op de hoogte wil zijn, zet nieuws.be misschien wel bij zijn favorieten. Even snel door de website klikken en je bent na 10 minuten al redelijk op de hoogte. Al kan dat op een krantensite ook. Of spreek ik nu te veel voor mijn eigen winkel?

Eén reactie

  1. Maxime

    Het snelnieuwslijstje is gepikt van ons, maar goed spul wordt altijd gekopieerd. <= is wel beetje ver gezocht eh! Dit lijstje kom je op vele internationale sites ook tegen!

    juli 28, 2008 om 2:01 pm

Geef een reactie

