Sawa-dee-ka!

Ofte gegroet in het Thais.
Karel dacht hier de boel te runnen omdat ik er niet was, maar internet blijkt hier zo goedkoop dat ik wel zal blijven posten, al was het maar om mijn Thelma in de gaten te houden.
Gisterenavond aangekomen in een piepklein hotelletje, in een zijstraat van Silom Road, waar ze waarschijnlijk nog niet vaak een bleekscheet gezien hadden.
Na een snelle blik in mijn slaapkamer en mijn woonkamer en een verkwikkende douche, stond ik terug op straat.
De honger had de overhand genomen van de vermoeidheid en ik zocht iets om te eten.
De Thai leven vooral op de straat en eten kan je er altijd en overal.
Een hoop plastic tafels onder een afdakje en een wok moeten hier doorgaan voor een eettent. Van overal komen de meest gekke geuren op je af en ik zag het een na het andere dat ik wilde proeven.
Ik schoof mee aan aan een stalletje en een vriendelijke Thai die een beetje Engels kon bestelde voor mij Tom-Yamsoep, rijst, kip en groentjes.
Ik heb zalig en te veel gegeten (met lepel en vork!), terwijl iedereen naar mij zat te glimlachen. Ik heb op dat halfuur ook 2 dikke ratten zien wegritsen, hoewel hier hier stikt van de straatkatten en -honden. Ik zal het maar beschouwen als couleur locale.
Vandaag vreselijk lang geslapen door de jetlag, maar deze namiddag terug op straat.
Wat me onmiddellijk opvalt, is dat de Thai vreselijk lieve mensen zijn. Als je normaal gezien ergens als toerist rondloopt, word je voortdurend lastig gevallen door mensen die je vanalles willen aansmeren. Hier laten ze je gewoon je gang gaan, maar als je iets wil vragen, antwoorden ze met een glimlach.
Enfin, het land maakt indruk. Morgen ga ik echt de toerist uithangen en ga ik de floating market en een olifantenboerderij bezoeken.
Hopelijk weet ik tegen dan ook hoe ik foto’s moet posten, want dat is nog even zoeken. En nu ga ik iets zoeken om te eten. Ik heb hier vlakbij iets gezien waar ze visjes staan te roosteren. Zalig!

4 Reacties

  1. Cool! Hoe is het klimaat daar momenteel?
    Blijven posten!

    november 9, 2008 om 3:18 pm

  2. tdn

    Klinkt tof. Geniet ervan!

    november 10, 2008 om 2:01 pm

  3. Klinkt fijn! Hoe ben je gevlogen en hoe lang doe je er ongeveer over?

    november 16, 2008 om 2:47 pm

  4. @Bart: Met Etihad naar Abu Dahbi en dan naar Bangkok. Eerste deel van de vlucht: 7 u., dan een tussenstop van 3 u. en dan nog es 6 u. vliegen.

    november 16, 2008 om 6:24 pm

Geef een reactie

