Toeristen

Ik moet het toegeven, ik ben er zelf momenteel een, maar ik krijg het schijt van toeristen.
Ik heb me vandaag laten overhalen om met een minibusje een toer te doen langs de floating market, de olifantenboerderij, de krokodillenshow en nog zo’n paar dingen. Het klonk eerlijk gezegd al heel toeristisch toen ik me inschreef, maar zelf de trip van 110 km buiten Bangkok regelen leek me een beetje moeilijk.
Deze ochtend om 6.30 u. stond ik al beneden in de lobby. “Tlaffic jam, you know, miss!” Jet-lag, you know, dus veel had ik niet geslapen. Bon, die twee Koreanen op de achterbank deden hun oogjes dicht toen we vertrokken dus kon ik in alle rust wakker worden.
Na een paar tussenstops werden we in een bootje geduwd met 2 luidruchtige Nederlanders achter ons. We baanden ons een weg tussen bootjes vol andere toeristen. U kent het type wel: veel lawaai, geen respect, spierwitte armen en kuiten vol tattoes die de rest van het jaar verborgen blijven en vetrollen die eigenlijk ook beter het hele jaar verborgen zouden blijven.
Links en rechts werden er tijgerbalsem, hoedjes en etenswaren aangeboden, maar eigenlijk zaten er op het water meer buitenlanders dan Thai. “Neej, ik hoef dat spul van jou helemaal niet, ik wil gewoon bootje varen!”, gilde het dikke monster achter mij terwijl ze het bootje deed schommelen.
Na een halfuurtje spelevaren gingen we terug de bus op richting woodcarving centre. Op een kwartiertje was ik rond, overal ter wereld gaat dat op dezelfde manier, maar ik zat nog een dik uur vast, want mijn bus ging die Koreanen terugbrengen naar de stad en ik mocht nog een halve dag extra mee op trip met een andere bus.
Bus uit, rondje lopen, verzamelen op het afgesproken uur en volgende halte, u kent het onderhand wel.
Ik ben een beetje teleurgesteld teruggekomen want ik had meer contact met de Thai verwacht. Vandaag was het meer een mix van Bokrijk en Disneyland. Maar ik heb wel op een olifant gereden, ik heb prachtige Thaise dansen gezien en het platteland is schitterend.
Morgen beter als ik zelf de stad intrek.

Eén reactie

  1. Karel

    Foto’s willen we zien Monica!
    Van schone Thaise meisjes. Niet van vetrollen op Europese toeristen.

    november 10, 2008 om 4:46 pm

Geef een reactie

