Geen post

Want ik ben te moe en te lui vandaag.
Ik heb een hoop tempels gezien, waarbij ik mijn schoenen wel honderd keer aan en uit heb moeten trekken. En zo’n paar wandelbottines met veterhaakjes schuif je niet zomaar even uit zoals die Thaise plastic slippers. Ik had zoals de andere toeristen voor een paar stevige Teva’s of voor Crocs met een strikje kunnen kiezen, want die blijken nog altijd de hit van het jaar te zijn. Maar ik zweer al jaren bij stevige wandelschoenen en bijpassende kousen. Ze zien er dodelijk lelijk uit, maar ik was vandaag weer blij toen ik door vieze plassen moest en daarna bijna mijn enkel verstuikte in een of andere put.
Maar goed, veel tempels dus vandaag. En monniken met trosjes bijeen. In het knaloranje, in saffraankleur, in het donkerbruin en de vrouwen zelfs in het wit. Mooi om naar te kijken, al die kleuren!
En verder word je ook zo moe van langs al die marktjes te slenteren. “Good plice, madaam! Vely cheap, miss, come have a look!” Het zal wel zijn, maar na de elfdentachtigste keer weet ik echt wel dat ik geen sjaal wil, nog niet. En ook gouden juwelen met saffieren wil ik niet, ze lijken eerder iets voor mijn bomma en die kleur past niet bij haar ogen.
Maar verder zijn Thai hele lieve mensen. Als ik de weg stond te zoeken op mijn kaartje, kwamen ze zelf uitleggen hoe ik moest lopen. Met een hele uitleg erbij van wat ik onderweg zeker moest bekijken. En snel nog even vragen waar ik vandaag kom. “Belgium, vely nice countly!” Ergens tussen Duitsland en Zwitserland? Goed gegokt, het is toch al Europa en het is toch zo’n klein landje.
Maar goed, ik hebwel al de halve stad gezien met iedereens gewenste of ongewenste hulp. Je wordt daar moe van, dus voor vandaag even geen post. Morgen wel weer nieuws.

4 Reacties

  1. Geen post terwijl je toch eigenlijk een post post… Je moet het maar kunnen🙂 Veel plezier nog daar!

    november 11, 2008 om 7:27 pm

  2. Monica is op de rusttoer…haha!

    november 11, 2008 om 9:14 pm

  3. Karel

    Artur is genomineerd voor site van het jaar.
    Allen naar http://www.sitevanhetjaar.be

    november 12, 2008 om 11:49 pm

  4. MJ

    amaai als dit geen post is… wel leuk om te lezen!

    november 13, 2008 om 12:11 pm

Geef een reactie

