Kanye West over fotografie

kanyeUit De Standaard

Waarom mogen er geen foto’s genomen worden van zijn optredens of tijdens de persconferentie, wil een collega weten. ‘Mijn show is een kunstwerk. Foto’s kunnen de grootsheid van mijn show niet vatten. Ik laat pas een fotograaf toe als ik zijn werk heb gezien en dus weet wat hij kan.’

‘Ik heb eerlijk gezegd een probleem met al dat gefotografeer. Zoals er borden zijn met “niet roken,, zouden er borden met “niet fotograferen, moeten zijn. Een foto erkent de status van levende legendes niet, alsof ik niet een van de grootste artiesten ter wereld ben.’

4 Reacties

  1. Ik vrees dat een fotograaf die Kanyes ego in beeld wilt brengen inderdaad voor een moeilijke taak staat. Een heel brede hoek is aan te raden.

    november 25, 2008 om 4:45 pm

  2. neem maar een fisheye voor zo’n viskop, mss iets voor VanFleteren

    november 25, 2008 om 9:47 pm

  3. E-G-O-T-R-I-P-P-E-R
    G-R-O-O-T-H-E-I-D-S-W-A-A-N-Z-I-N

    november 26, 2008 om 1:27 pm

  4. Ik kan hem wel volgen. Hij brengt een “ervaring”, waarvan hij vindt dat die in z’n totaal gevat moet worden.
    Je zou “Another way of telling” eens moeten lezen (Berger/Mohr). Hierin wordt een uiteenzetting gegeven over de enkele foto (of een reeks) en zijn kracht/beperking. Over het suggestieve en soms verkeerde. Over wat de foto doet, of wat er verwacht wordt van de foto (en daardoor net het verkeerde doet met de aanschouwer).

    februari 16, 2009 om 12:05 pm

Geef een reactie

