Collateral damage

Zeer verontrustend filmpje van de Britse National Union for Journalists over hoe de Britse politie persfotografen behandelt. Ik werd een paar weken geleden in London ook door zo’n agent gefotografeerd bij een kleine vredesdemonstratie in Oxford Street. Ik wist eigenlijk niet waarom, ik dacht dat hij de menigte aan het fotograferen was. Blijkbaar moet iedereen met een ietwat professioneel ogend toestel op de foto.
Hopelijk staat het de fotografen in België niet te wachten.
afbeelding-2

5 Reacties

  1. amai
    héél straf😦

    februari 19, 2009 om 11:25 am

  2. Nu sta je geregistreerd, en je foto werd vergeleken met de terroristenlijst. Srsly!

    februari 19, 2009 om 11:54 am

  3. Matthieu

    Wat kunnen ze nu in godsnaam met die foto’s doen? Het is toch meer dan normaal dat (pers)fotografen daar zijn om foto’s te nemen.

    februari 19, 2009 om 12:46 pm

  4. pierreelitaire

    Zorg dat je fototoestel groot genoeg is en verberg je erachter!
    Ik denk dat jij dan een beetje gelijkt op een D300 met het haar van Sideshow Bob 🙂
    Wel verontrustend, veiliger in Afghanistan?

    februari 19, 2009 om 4:32 pm

  5. @Amedee: Ik denk dat dat al gebeurd is toen ik naar Afghanistan vertrok.
    @Matthieu: een facebook maken om je gemakkelijker te arresteren als je probeert je werk te doen.
    @Pierre Elitaire: Misschien was ik wel veiliger in Afghanistan. Let’s try Kenya this time.

    februari 20, 2009 om 12:40 am

Geef een reactie

