Eenoog

Ik ben een grote fan van Annie Leibovitz. Fotograaf John Keatley nam een schitterend portret van haar. En het verhaal dat er achter zit is ook leuk. “Tijdens mijn research ontdekte ik dat Annie door de camera kijkt met haar linkeroog. Dat leek me interessant en ik wilde haar fotograferen alsof ze door een camera keek. Het originele plan was dat ze één oog dicht zou doen. Toen ik het idee uitlegde, bedekte ze haar gezicht met haar handen. Ik vond het een leuk idee en we eindigde met de pose waarmee ik me het meeste verbonden voelde.”

2 Reacties

  1. killer opdracht. moet toch een speciaal gevoel zijn haar voor je lens te krijgen.

    april 6, 2009 om 11:18 am

  2. Pingback: Links of rechts? — Thomas Bouve fotografie

Geef een reactie

