Test: Freehands Gloves

Het vriest sinds gisteren.
Ideaal voor een fotograaf omdat je dan niet in de regen moet staan en omdat je mooi licht hebt. Tegen de vrieskou doe je een dikke jas aan, zet je een muts op, trek je handschoenen aan en klaar.
Maar fotograferen met dikke handschoenen aan is bijna onmogelijk want je kan je knoppen met moeite bedienen. En zonder handschoenen is dan ook weer moeilijk want gevoelloze vingers werken ook niet zo goed.
Daarom de oplossing: de Freehands Gloves.

Eigenlijk is het idee heel simpel maar het werkt perfect. Neem een paar goeie handschoenen. Snij duim en wijsvinger eraf en naai ze er weer half aan.
Fotograferen, iPhone checken, geld uit je portemonnee halen? Vingertoppen naar achteren klappen en even met de magneetjes vastzetten. Klaar? Vingertopjes weer aan.

Ik heb dit weekend een dik uur in de vrieskou gewerkt en ik was doodgelukkig dat ik de Freehands aanhad.
Ze hebben verschillende modellen, gaande van gewone fleece tot luxueuze cashmier. En de mijne (Womens Strap) zijn wind- en waterdicht en hebben extra grip in de handpalmen. Iets wat mooi meegenomen is als je fotomateriaal moet vasthouden.
Dus, voor zo’n 20 dollar moet je het niet laten om met verkleumde vingers te werken. Ik ga ze alvast standaard in mijn fototas steken.

11 Reacties

  1. Ha! I’m ordering!

    december 15, 2009 om 12:23 pm

  2. Sara

    Oh, fijne tip, ook om dan met mijn gsm te kunnen werken! ‘k Ga ze ook bestellen, denk ik!

    december 15, 2009 om 2:12 pm

  3. ik heb na het lezen van je review meteen 2 paar besteld… Je zal een commissie aan die mannen moeten vragen🙂 Bedankt voor de info!

    december 15, 2009 om 6:18 pm

  4. Heel nuttige info gezien de vriestemperaturen van de laatste dagen!

    december 15, 2009 om 9:22 pm

  5. Interessant!

    december 15, 2009 om 11:17 pm

  6. interessant! Ideaal voor een vermelding op mijn blog🙂

    december 16, 2009 om 2:38 pm

  7. apart dat de linker hand een klepje heeft aan de vinger, terwijl bij de meeste cameras de afdrukknop en instelwieltjes aan de rechter hand zitten…

    december 23, 2009 om 12:15 am

  8. had ik nog nooit gezien
    interessant

    december 25, 2009 om 12:50 pm

  9. katrijn

    Knappe handschoen ook, die kan toveren. Er komen vingers uit zonder dan er een pols of arm bij komt kijken !

    december 28, 2009 om 4:41 pm

  10. @broodjelicht ook aan de rechterhand zitten die klepjes. De handschoenen zijn niet uitsluitend bedoeld voor fotografen. Je kan vb. ook aan de knoppen van je smartphone zonder je handschoenen uit te doen.
    @katrijn magische handschoenen, zeg ik u!😉

    december 29, 2009 om 12:45 am

  11. Pingback: Wedstrijd: Etre Touchy Gloves « sart68

Geef een reactie

