Boskabout & sart go NYC: day 1

Reizen naar Amerika is a bitch. Een of andere gek probeerde zich vorige week op te blazen, het kalf had alleen een lelijk gescheurde onderbroek maar wij mogen boeten.
Inchecken: “heeft u uw bagage zelf ingepakt?” Hoe oud zie ik eruit misschien? “Waar?” Thuis misschien? Waar mijn kleerkast staat? Stickertje op het paspoort en verder.
Douane: anders werpen ze van ver eens een blik naar je foto, nu werd de naam en de foto en het ticket gecheckt.
Tijd voor tax free shopping was er niet, want er stonden lange rijen voor de bagagecheck. Schoenen uit, broeksriem uit en met mijn broek in mijn handen door dat poortje. Gezever omdat ik mijn films niet door het x-ray apparaat wilde en zij wel. Als mijn foto’s verkloot zijn, is het hun fout. En dat mini-statief dat ik altijd probleemloos meeneem, het had nu wel eens een wapen kunnen zijn. Maar het mocht toch mee.
Op naar de derde controle. 500 m op voorhand aanschuiven en halverwege werden Boskabout en ik uit elkaar gehaald. Auschwitzpraktijken zeg ik u!
In de fantastiche US of A is het nog erger. Een of ander schreeuwend mens deed ons rijen kiezen. Non USA of citizens. dat laatste klinkt minder bereigend natuurlijk. Wachten duurde weer zo lang dat Boskabout het bijna in zijn broek deed.
En dan weer lastige vragen stellen: waarom we in New Jersey logeren. Try cheapo? Of zie ik er Al Quaeda uit misschien?
Gelukkig werden we na het grote circus opgepikt door Jill. Amerikaanse vriendelijkheid is vaak fake, maar bij haar was het gemeend. Ze bracht ons tot aan ons hotel en pikte ons later weer op om te gaan eten. Thai food, daarmee scoor je punten bij mij. De lastige dag schoof weg in mijn hoofd en het werd nog een gezellige dag. Tnx Jill!

10 Reacties

  1. Met je broek in je handen?

    december 30, 2009 om 5:11 pm

  2. Haha, klinkt niet zoveel anders als anders. Alleen die Auschwitztoestanden heb ik nog niet meegemaakt😉

    december 30, 2009 om 5:18 pm

  3. Helaas is dat standaard geworden.
    Maar… ben je tussen 1933 en 1945 lid geweest van de nazi-partij?

    december 30, 2009 om 5:53 pm

  4. Sart68

    @lamazone: anders zakt ze tot onder mijn billen zonder riem😀
    @Benjamin: zelfs dat niet. Bende Gestapo’s!

    december 30, 2009 om 7:35 pm

    • da’s anders zo’n klassieke vraag op het groen formuliertje… anyway, have fun!

      december 30, 2009 om 7:39 pm

  5. katrijn

    Ook oog-scan moeten doen ? En alle vingers moeten inscannen ?
    En je visum voor Afghanistan ? Bij me hebben ze me apart een hoop vragen gesteld daarover.

    Veel plezier in NY, eens de controle voorbij zijn de mensen ginder enorm gastvrij en vriendelijk !

    december 30, 2009 om 10:09 pm

  6. innocent until proven guilty …

    niet fijn !

    december 30, 2009 om 10:13 pm

  7. Ik ben in september/oktober ook naar de States gereisd. Met uitzondering van die Auschwitz-toestanden die je beschrijft, klinkt de rest wel herkenbaar. Het zal er helaas niet meer op verbeteren, integendeel, het zal zelfs nog strengen worden.

    Katrijn, oogscan? Je bedoelt een pasfoto die ze van jou nemen. Een oogscan nemen ze daar niet hoor. Enkel een foto en vingerafdrukken.

    december 31, 2009 om 12:03 am

  8. Sart68

    Pasfoto, vingerafdrukken en net niet de kleur van mijn onderbroek gevraagd. Afghanistan heeft nooit in mijn paspoort gestaan. Denk dat ik anders gewoon niet binnen zou geraakt zijn.

    december 31, 2009 om 6:56 am

  9. katrijn

    Jawel hoor, bij mij hebben ze mijn ogen gescand. Ik moest in een toestel kijken, was een bolletje groot. Eerst 1 oog en dan het andere… en dan zip zip. Wij vlogen wel via Canada, en daar hebben ze dat gedaan.
    Of misschien viel de douanier op mijn ogen, kan ook natuurlijk.

    januari 2, 2010 om 10:33 pm

Geef een reactie

