Boskabout & sart go NYC: day 2

Alles ging gisteren zijn normale gangetje. We hingen de toerist uit en begonnen bij Ground Zero. Het kapelletje hebben we gedaan, het toekomstige memorial center ook, het museum niet meer. Zoveel mensen gestorven en dan nog slagen ze erin om er platte commercie van te maken. Trinity Church was de volgende stap. Binnen en buiten want Boskabout en ik wisten niet meer hoe we een weesgegroet moesten bidden en er was een mis aan de gang. Wall Street is een hoop gebouwen en van al dat geld zie niks op straat en de Stier staat zelfs niet in Wall Street. Wel een pluspunt: overal free wifi in de parken. Een wandeling door Battery Park zorgde voor zicht op het Vrijheidsbeeld en Ellis Island. Die gaan we later nog es bezoeken.
En toen namen we de subway naar Chelsea. Gezellige buurt, leuke winkels (Apple Store!) en de High Line. 10 meter boven de grond wandelen over een oude tramlijn. Een oase in zo’n drukke stad.
Jill was ondertussen weer bij ons gekomen en vond dat we naar B&H Photography op 34th en 9th moesten gaan.
3 verdiepingen vol pro fotografiemateriaal en ik was in de fotografiehemel. Ik denk dat ik zeker een uur als een klein kind rondgerend heb. Mijn Pocket Wizards? Ze wisten te vertellen dat ik beter wacht tot de nieuwere versie uitkomt. De draagbare harddisk? Ze hebben me de allerbeste verkocht tegen een zeer redelijk prijsje. 120-film? Het is zw Illford geworden en ik had nog keuze uit 2 soorten. Lenzen staan in hele rijen tegen de muren, flitsmateriaal waar je een megastudio kan mee bouwen en alles tegen cheapo prijzen. Ik was gisteren in de hemel.
’s Avonds zijn Boskabout en ik nog naar Hoboken gereden om foto’s van de skyline te maken. Verdomd moeilijk met een wiebelend statief. Ik zie thuis wel wat het geworden is.
En toen we terug naar ons hotel liepen kwamen er ons een hele hoop politieauto’s voorbijgereden. We dachten eerst nog aan een ongeval, maar er bleek meer aan de hand te zijn. In de boksclub die naast het hotel ligt was er blijkbaar gevochten. In België zou de politie je op afstand houden, wij konden oversteken en slalommend door de ambulances en combi’s naar het hotel wandelen. En ondertussen werden er nog 2 kerels op een brancard in een ambulance geduwd. “He’s not moving anymore!” Vreemde Amerikaanse toestanden die je normaalgezien alleen maar op tv ziet.

4 Reacties

  1. Dus zijn de US tv-reeksen niet zo overdreven :o)

    december 31, 2009 om 6:12 pm

  2. Flauwste reactie van de dag, het is nieuwjaar en heel vroeg en ik kan niet slapen: natuurlijk werd er gevochten en de boksclub. Amerikanen…

    januari 1, 2010 om 8:34 am

  3. MJ

    Gelukkig nieuwjaar !

    januari 1, 2010 om 11:15 am

  4. Er zal ook wel geschoten zijn geweest in de schietclub.
    Gelukkig nieuwjaar!
    Je was blijkbaar niet op Time Square, want je staat op geeneen foto.

    januari 1, 2010 om 7:01 pm

Geef een reactie

