Boskabout en sart go NYC: day 4

Het is nog altijd Nieuwjaar, maar ons lijstje is nog altijd lang. Na een ontbijt bij onze vaste stek Dunkin’ Donuts, vertrekken we naar de toren der torens (toch in de USA): de Empire State Building. We worden al 2 blocks ver aangeklampt om tickets te kopen maar we volharden. Ik sleep Boskabout wel eerst mee in Victoria’s Secret en kom met een mooi zakje buiten.
De lijn loopt tot halverwege de block dus aanschuiven lijkt niet zo lang. Binnen: securitycheck, of wat had u gedacht. Rugzak in de bak, jas uit,… Enfin u kent het ondertussen ook al. Na een uur zigzaggen door het gebouw mogen we de lift in. Zoef, naar boven en kriebels in de buik. En dan: kijken. Boskabout is me na een klein uur komen halen want ik ging er anders nog staan. Zuidelijk: het financial district en het Vrijheidsbeeld, oostelijk: New Jersey, waar wij logeren, noordelijk: Central Park en oostelijk: de mooie Chrysler Building. En onder ons mensen als mieren en mini-cabs.
Volgende stop: de National Library. Maar eerst pizza. Grote, lekkere pizza. En dan blijkt de bibliotheek dicht. Dan maar naar Bryant Park om naar de schaatsers te kijken. Een mooiere piste dan die van Rockefeller Center, blijkt later op de dag. Ik heb ook geschaat tege een kerel in het park en ik denk dat ik ng nooit zo snel 5 dollar ben kwijtgeraakt. Maar t was leuk.
Times Square is overweldigend. Lichtjes, massa’s mensen en veel levendigheid. Reuters heeft daar een hele mooie lichtkrant hangen, maar waarschijnlijk was ik de enige vakidioot die dat gezien heeft. De M&M Store was een verplicht nummer, maar zoals Boskabout zei: ik ben in een pretpark en ik heb eigenlijk nog niks leuks gezien.
Dan maar naar een echt pretpark: de Apple Cube. De kathedraal van een heuse religie, blijkt dat te zijn en ik was niet de enige gelovige.
In FAO Schwarz ben ik een kleni kind. Pluche, Harry Potterhoedjes en prinsessenjurken (er zijn foto’s van!)
En dn belanden we in Little Italy.
Pasta, vis, asperges, wijn en limoncello. Boskabout was een beetje teut, al kan ik het ook geweest zijn. Maar Nieuwjaar in New York is uitzonderlijk, dus dat vieren mocht wel een beetje.

Geef een reactie

