Boskabout & sart go NYC: day 3

Oudejaar en Nieuwjaar. Meh! De reden waarom we naar NY vertrokken. Ik HAAT dat opgefokte, fake gedoe (klink ik nu als Kabouter Wesley?)
We gingen dus gewoon doen alsof et niets aan de hand was en verder de toerist uithangen.
Bezoek van de dag? Het VN-hoofdkwartier. We kregen weer een stripsearch op in het gebouw te geraken, of wat had u gedacht? Ik begin behoorlijk handig te worden in de routine. Rugzak in de bak, jas uit, camera erboven, riem in 1 vlotte beweging uit mijn broek en dan nog ergens de iPhone erbij gooien. Door het hekje en dan alles omgekeerd doen. En snel want het moet vooruit gaan.
We gingen mee met een gids door het gebouw (ik wil niet altijd een toerist lijken, maar een gids is soms gewoon verplicht). Cadeaus van allerlei landen, een herhaling van mijn lessen Internationale Politiek (met dank aan mevr. Smets) en foto-opportunity in de Algemene Vergadering. De Veiligheidsraad kregen we niet te zien…wegens veiligheidsredenen.
Voor mij was het na de rondleiding nog altijd een gewone toeristendag maar dan beslist Boskabout om naar Times Square te gaan om de kristallen val te zien vallen. De idioot! Geschift om 7 uur in de kou te gaan staan om de laatste minuut van 2009 te zien zakken vanop 5 blocks afstand.
Ik ga niet mee. Ik drop hem aan Central Station, dat hij zijn plan trekt. Mijn gsm staat aan, als hij plooit, kan hij sms’en.
Ik hang verder de toerist uit en probeer in Central Station die beroemde foto na te maken. Ik slaag er natuurlijk niet in, want te weinig licht en de locatie van waar de foto genomen is, blijkt de ingang van een restaurant te zijn. Na een paar minuten wordt ik weggejaagd.
Terug de straat op dus.
En langs Broadway wandelen. Winkels zien, met andere toeristen lachen en honger krijgen. En tenslotte is het oudejaar, dus het mag wel lekker zijn. Ik beland in Chinatown en krijg soep moet noedels en seafood voor mijn neus. En inktvis in curry. Veel inktvis!
En na mijn dinner is het nog altijd geen 2010.
Ik besluit om naar Chelsea te gaan, het hippe New York. Ik duik een bar in en geraak aan de praat met een Francaise. En omdat de ambiance er nog niet helemaal in zit, verhuizen we naar een andere bar. Met kerstballen aan het plafond, heel veel volk binnen en een heuse ID check aan de ingang. We babbelen en geraken aan de praat met wat Amerikanen. We krijgen idiote hoedjes op en toeters en ratels in onze handen. En dan is het plots 2010. Er worden plannen gemaakt om verder te feeste in een club in Brooklyn. Maar Boskabout is er ook nog. E ik had beloofd om hem op te pikken. Ditchen of een goeie vriendin zijn? Ik kies het laatste en vertrek naar ons afspreekpunt.
Koude en wachten doet wat met een mens. De kabouter is moe en hongerig. Dus eerst voeden: hotdogs will work en dan naar huis.
Zo ongeveer de meest onverwachte oudejaarsavond, maar waarschijnlijk ook de allerleukste.

3 Reacties

  1. Weggejaagd?

    januari 2, 2010 om 6:38 pm

  2. Sart68

    “Dit is de ingang van een restaurant, gelieve ergens anders te gaan.” ik noem dat wegjagen. T was er trouwens veel te duur om te eten.

    januari 3, 2010 om 12:47 am

  3. 7u op 5 blocks van Times Square gaan staan wachten? Zotjes. Nee, zou ook niets voor mij zijn.

    Jij hebt blijkbaar wel een supernamiddag/avond gehad zo te zien: wat tijd nemen om locals te leren kennen, en quasi meegesleurd te worden naar hun partyplace(s), lijkt me heel aangenaam. Het kriebelt zo hard om nog eens terug te keren naar the city that never sleeps.

    januari 3, 2010 om 2:58 am

Geef een reactie

