Lomography: Ikimono

Ik heb nieuw speelgoed. Ik ben zot van lomography toestellen en na mijn Diana F+ heb ik een Ikimono camera gekocht. In Japan zou ongeveer iedereen er eentje hebben, ik heb de mijne in de USA gekocht.
Het dingetje past in je handpalm en kan je aan je sleutelbos hangen. Je klikt er een 110 filmpje in, het schuifje voor de lens openklikken en schieten maar. Er zitten 24 beeldjes op een filmpje (heb er eentje van 400 ISO) en de F is 1/100. Een basic dingetje dus, maar ik ben nu al superbenieuwd naar het resultaat.
Heeft er trouwens iemand enig idee waar er nog 110 film verkocht en ontwikkeld wordt?

6 Reacties

  1. ja laat maar eens een aantal beelden zien… ik ben ook benieuwd
    Gr
    Lamp

    januari 10, 2010 om 11:02 am

  2. Ik kende maar 1 plaats http://shop.lomography.com/films, en ik zie die films er niet tussen.

    januari 10, 2010 om 1:15 pm

  3. Oh leuk! Je kan ze blijkbaar ook kopen bij Urban Outfitters (http://bit.ly/6omcqW). Hebben die geen winkel in Antwerpen?🙂 Geen idee of die films nog verkocht/ontwikkeld worden?

    januari 10, 2010 om 2:06 pm

  4. Ik heb zo’n toestelletje ooit uit het lunapark op de kermis gevist in de jaren ’80. Maar het heeft jammer genoeg nooit gewerkt bij mij.

    januari 11, 2010 om 3:45 pm

  5. Soetkin

    In het museum van fotografie verkopen ze lomographytoestelletjes.

    mei 11, 2010 om 9:06 am

  6. Ook Bij Fotowereld in Utrecht verkopen ze Lomo camera’s en Lomo rolletjes
    http://www.fotowereld.com

    januari 20, 2011 om 10:38 am

Geef een reactie

